03 januari 2007

Den genomskinliga hunden


Eftersom jag just fyllt ett och ett halvt har jag varit och röntgat mina leder idag. Det görs för att kolla så att man inte har några dolda, dåliga anlag. Det var omtumlande. När jag kom dit var det fullt av andra där. Hundar som skällde, katter som blängde. Jag hade fullt sjå att hålla koll på alla. Sen fick jag reda på att jag skulle bli sövd. Jag menar, jag hade ju tänkt själv att det skulle kunna bli lite vingligt att vara uppe på det där smala bordet i vaket tillstånd men att missa hela kalaset hade jag aldrig räknat med.

När de väl hade fått mig i medgörligt tillstånd ville jag inte tillbaka, de ropade och tjoade och klappade och blåste och när jag till slut vaknade var jag så vinglig att jag kommer att bli kallad Dizzie resten av veckan. På bussen hem, ja, vi var tvungna att ta buss fast det är nära, somnade jag så att jag var tvungen att bäras av för att hinna ut genom dörrarna och sen ragglade jag in i väggen i hissen. Nu vilar jag ut i hemmet och drömmer sakta om godis i massor och en ny korg i maharadja-size, tänk 200x240.

Inga kommentarer: